- Cum să prepari cea mai sănătoasă cafea
- În ciuda interdicției, Italia pregătește terenul pentru dezvoltarea reactoarelor nucleare
- Gigi Becali, pe listele AUR la alegerile parlamentare
- Criminalitatea în Occident, o provocare în creștere
- Promenada împărătesei Sissi și reabilitarea cădițelor cu apă termală la Băile Herculane
Au fost semnate noi contracte pentru extindere rețelei de autostrăzi din România
Getting your Trinity Audio player ready...
|
Şeful Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cristian Pistol, a anunțat vineri semnarea a trei noi contracte pentru proiectarea și construirea a încă 60,52 km de autostradă. Aceste noi segmente includ tronsoanele 1 și 2 ale autostrăzii Sibiu – Făgăraș, parte a A13, și secțiunea Suplacu de Barcău – Chiribiș din Autostrada Transilvania.
Secțiunea Suplacu de Barcău – Chiribiș, cu o lungime de 26,35 km, va fi construită de antreprenorul român Construcţii Erbaşu SA. Proiectul, în valoare de 884,123 milioane de lei fără TVA, este finanțat din Programul Transport (PT) și include construirea a 8 poduri, 8 pasaje și 3 viaducte. Antreprenorul are la dispoziție maximum doi ani pentru finalizarea proiectării și execuției acestei secțiuni.
Proiectarea și construirea celor 68,04 km de autostradă dintre Sibiu și Făgăraș a fost atribuită antreprenorului turc Makyol Insaat Sanayi Turizm VE Ticaret AS. Acesta are un termen de 12 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuția lucrărilor. Tronsonul 1, Boița (Autostrada Sibiu – Pitești) – Avrig – Mârșa (DJ 105G), în lungime de 14,25 km, are o valoare de 1,89 miliarde lei fără TVA. Tronsonul 2, Mârșa (DJ105G) – Arpașu de Jos (DN1), în lungime de 19,92 km, are o valoare de 1,54 miliarde de lei, fără TVA.
Contractele pentru proiectarea și construcția tronsoanelor 3 și 4 ale aceleiași autostrăzi au fost semnate anterior cu același constructor turc. Finanțarea acestor contracte este asigurată, de asemenea, din Programul Transport (PT).